Saturday, December 10, 2011

Loket Burung Hantu HARAM dipakai oleh Org islam

toing² supper nyummy² ,alhamdullilah dah lame teringgin nak mkn bger akhir nye tetunai jugak :)
thnx ya mama mmuahhhxx luv u so much ^_-

okey lah entry ecah kali nie nak bekongsi stu infomation siket, ye lah ecah bukan nak menudingkan jari pade sesiape cume nak berkongsi mane yg baek kte jadi kan pgajaran n mne yg buruk kte jadi kan sempadan ye sayung² sume ^_-

uolss sume mesty pernah tgok kan gadis² remaje sekarang memakai rantai degan loket BURUNG HANTU.
alaaaa mcm nie lah rupe die klu tak pernah nampak..


ya² memang sagat chantek n comel sayang tetapi ia adalah HARAM dipakai oleh orang² islam.
HARAM.?? kenape ye.? die cume gamba burung hantu je pon.!
owh eye memang dye seekor burung hantu tetapi tahu tak ape maksud lambang burung hantu nie.?

uolss pernah dengar tak pasal FREEMASON.? okey kalau tak tahu Freemason adalah satu organisasi rahsia yg bermula dari zaman Mesir Purba sehingga kini yg dianggotai oleh lelaki yg dipilih oleh mereka, bermakna membership on invitation only.Mason bermakna tukang batu. Mereka mendakwa bahawa mereka adalah penyambung generasi pembina Kuil King Solomon di Israel. Dikatakan mereka memegang rahsia pembinaan bangunan yang merangkumi manipulasi tenaga positif dan negative, elemen penting dalam pemujaan.Di Malaysia, kelab kebajikan (kononnya) seperti Lions, Rotary etc adalah sebenarnya cabang Freemason.Ada juga pendapat yang mengatakan yang mereka nih sebenarnya meneruskan misi knights Templar.
atau pun uolss boleh klik kat bawah nie untuk infomarsi yang lebih tentang freemason. FREEMASON

ini lah lambang kepada freemason


sebenarnya ecah pon tak pernah tahu pon ape tu freemason sampai lah satu hari masa dalam satu kelas math lect lebih dikenali sebagai CEKGU KACAK (ahak kacak ke.? ) ecah nie memang suke bercerite megenai freemason, so balik² rumah sewe lepas tu ecah terus lah on lappy untuk menanyekan pendapat pakcik google.
alhamdullilah lot infomation yg ecah dapat, dan yang lebih megejutkan lagi dekat malaysia nie pon dah banyak freemason.. 

sebab mengapa ianya haram:

Membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang , sama ada  ia di alam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar.

Perkara ini disandarkan kepada beberapa hadis sahih Rasulullah S.A.W  yang memberi amaran  tentang azab seksa  yang akan ditimpakan kepada mereka  yang mengukir patung pada hari kiamat  kelak.

Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan , maknya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu , meletakkanya  dengan tujuan perhiasan  adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

SABDA RASULULLAH .

maksudnya : "Malaikat tidak  akan memasuki  rumah yang terdapat  di dalamnya  patung-patung  atau gambar-gambar (sesuatu yang bernyawa)"

kesimpulan: 
Nak bergaye tak kisah cuma jangan lah kerana nak bergaya akidah kite runtuh :)
sebarkan kepada remaja² islam yang lain jugak okey.





No comments:


POLI Bloggerz